Nastavení cookies

Na našem webu používáme cookies.

Některé z nich jsou k fungování stránek nezbytné, ale o těch ostatních můžete rozhodnout sami.

Vydejte se nedaleko Telče na výšlap od Velkého pařezitého rybníka neboli Pařezáku na Javořici nebo oblíbenou vyhlídku v korunách stromů Míchovu skálu.

Cesta je pohodlná a opravdu ji zvládne každý a můžete vyrazit i s kočárkem. Trasa od parkoviště u kempu na Javořici a zpět je cca 10 Km.

Pokud se vydáte autem, zaparkujte nad kempem Velkopařezitý. Odtud se vydejte kolem Aifelovy budovy (občerstvení) nahoru do lesa, kde přijdete na pláž Pařezáku, kde se můžete v létě vykoupat, bývá tu stále čistá voda. Na pláži je od roku 2022 nové dětské hřiště, tak se tu dětem bude líbit o to více.

Od pláže se vydejte po NS Velký pařezitý rybník podél rybníka směrem vpravo, kolem dřevěného mostku až do arboreta s herními prvky u Hájovny. Rybník můžete obejít jenom po NS Velký pařezitý rybník. Jen pozor na poslední část této stezky, ta není moc sjízdná s kočárkem nebo se vydejte dále k Javořici a Míchově skále ,a to po zelené značce od rozcestí Na průseku.

První odpočívadlo bude u Míchovy skály. K Míchově skále s kočárkem nedojedete, posledních 50m jsou velké kameny, ale doporučuji se u kočárku vystřídat a zavítat ke skále, protože je odtud nádherný výhled do okolí - můžete zahlédnou třeba špičku věže hradu Roštejn. Další co minete cestou, bude dřevěný přístřešek, který je spojený s krmelcem. Že jste na správné cestě poznáte, že jdete chvíli z kopce - ano na Javořici se jde i z kopce:).

Další zastavení může být u studánky Ve Štráfu, u které je malilinkatý rybníček s lavičkou, kde si můžete chvíli odpočinout. Od této studánky bude stoupání poněkud prudší, ale na Javořici je to coby kamenem dohodil.

Cesta nahoru od parkoviště, se zastavením na Míchově skále, posezením a zastavením u studánky, nám zabrala cca dvě hodiny, cesta dolů cca hodinu a čtvrt.

Tip na závěr: Pokud se budete chtít občerstvit v Aifelově budově, tak pozor na to, že tady nemají WC - to se nachází až u rybníka.